- Cardano додає стандарт x402 для автономних транзакцій.
- Хоскінсон назвав цей крок «дуже важливим».
- Команда Masumi вважає дану інтеграцію можливістю для автоматизації DeFi-протоколів.
Мережа Cardano розпочала інтеграцію платіжного стандарту x402, який має дозволити автономним агентам штучного інтелекту (ШІ) здійснювати транзакції на блокчейні без людського втручання. Про це повідомила команда Masumi, що працює над проєктом, будує інфраструктуру на базі Cardano та впроваджує підтримку x402.
Цей протокол, ініційований криптоплатформою Coinbase і надалі розвиваний за участю партнерів у веб-екосистемі, відроджує концепцію автоматичних мікроплатежів через інтернет і дозволяє ботам самостійно виконувати платежі на блокчейні.
Згідно з заявою, стандарт x402 активує HTTP-код необхідної оплати і надає ШІ-агентам можливість:
- оплачувати ресурси та сервіси через API;
- виконувати транзакції нативними монетами (ADA та USDM);
- взаємодіяти між собою без посередників.
Перший Proof-of-Concept вже працює: тестовий мемкоїн можна створити, оплативши 2 USDM та невелику кількість монет ADA.
Masumi наголосила, що інтеграція може відкрити шлях до автоматизації DeFi-протоколів:
- від токенсвопів до кредитування і стейкінгу;
- без взаємодії користувача зі смартконтрактами.
Для порівняння: Ethereum і Tron мають $163 млрд та $79 млрд стейблкоїнів відповідно.
Чарльз Хоскінсон неодноразово критикував Cardano Foundation за повільний розвиток DeFi-екосистеми, попри значні витрати на просування — зокрема, $15 млн у 2024 році, включно зі спонсорством футбольного клубу «Барселона».
У жовтні цього року Cardano-спільнота окремо схвалила інвестицію понад $33 млн в ADA у ліквідність стейблкоїнів для DeFi.
Команда Masumi вже тестує стандарт на смартконтрактах і пропонує користувачам випробувати демо, щоби покращити механіку.
Нагадаємо, що інтеграція x402 увійшла до оновленої дорожньої карти Cardano Foundation, яка передбачає:
- роботу над впровадженням стандартів CIP-0113 і CIP-0143;
- адаптацію нового платіжного фреймворку;
- розширення підтримки стартапів у DeFi та Web3;
- збільшення маркетингового бюджету у 2026 році на 12%.