Нещодавнов в нашому інформаційному просторі з"явилися публікації, які швидко поширюються про те, що лікарі та медсестри зв"язуються з пацієнтами та запитують підтвердження на ті чи інші дії лікаря в електронній системі охорони здоров"я (ЕСОЗ).
Чи телефонують медичні працівники пацієнту, аби отримати підтвердження дій в ЕСОЗ?
Так, існують процеси, у яких медичному працівнику необхідно отримати підтвердження тієї чи іншої інформації у пацієнта. При цьому отримати таке підтвердження можливо не обов’язково відвідуючи лікаря.
Так, зокрема, лікар може особисто зателефонувати пацієнту або ж звязатися іншими засобами телекомунікації (через месенджери) у разі:
якщо в процесі проведення верифікації лікарем виявлено, що у персональних даних пацієнта допущено помилку або неточність лікар по телефону уточнить, чи актуальні дані пацієнта та за потреби – змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.
Зверніть увагу, що в ЕСОЗ не передбачена жодна “тимчасова перереєстрація” та її підтвердження через СМС.
Рекомендації: що робити, якщо вам телефонує людина, яка представляється медичним працівником?
У яких випадках пацієнт отримує СМС?
Чи телефонують медичні працівники пацієнту, аби отримати підтвердження дій в ЕСОЗ?
Так, існують процеси, у яких медичному працівнику необхідно отримати підтвердження тієї чи іншої інформації у пацієнта. При цьому отримати таке підтвердження можливо не обов’язково відвідуючи лікаря.
Так, зокрема, лікар може особисто зателефонувати пацієнту або ж звязатися іншими засобами телекомунікації (через месенджери) у разі:
якщо в процесі проведення верифікації лікарем виявлено, що у персональних даних пацієнта допущено помилку або неточність лікар по телефону уточнить, чи актуальні дані пацієнта та за потреби – змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.
Зверніть увагу, що в ЕСОЗ не передбачена жодна “тимчасова перереєстрація” та її підтвердження через СМС.
Рекомендації: що робити, якщо вам телефонує людина, яка представляється медичним працівником?
- Переконайтеся, що вам телефонує ваш сімейний лікар чи його представник (реєстратор закладу або медична сестра/брат).Якщо це дійсно ваш лікар чи його представник – обговоріть із лікарем, для чого потрібне підтвердження даних. Перевірте свої смс-повідомлення та viber від відправника “ESOZ” та назвіть лікарю відповідний код.
- Якщо ви не знаєте даних свого лікаря чи маєте певні сумніви – запитайте, з якого медичного закладу вам телефонують, і зателефонуйте туди самостійно, використовуючи офіційний номер (наприклад, з сайту лікарні).
- Якщо все ще маєте сумніви, зверніться на прийом до свого сімейного лікаря особисто та за нагоди – познайомтеся із ним. Лікар пояснить вам необхідність, чому потрібно підтвердити ваші дані.
У яких випадках пацієнт отримує СМС?
- при реєстрації в ЕСОЗ або оновленні персональних даних – для підтвердження введених даних та номера телефону;
- при поданні декларації лікарю – для підтвердження вибору лікаря;
- при створенні плану лікування – для підтвердження створення плану у ході лікування хронічних захворювань;
- при запиті доступу до медичних даних пацієнта – для підтвердження доступу лікаря до певних медичних записів пацієнта;
- при отриманні е-направлення;
- при формуванні е-рецепта;
- при формуванні медичного висновку про тимчасову непрацездатність (для е-лікарняного).